Komenda Miejska Policji w Siemianowicach Śląskich

Biuletyn Informacji Publicznej

Elektroniczna skrzynka podawcza

Elektroniczna Skrzynka Podawcza Komendy Miejskiej Policji w  Siemianowicach Śląskich 
Składanie wniosków drogą elektroniczną


Zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 września 2005 roku w sprawie warunków organizacyjno-technicznych doręczania dokumentów elektronicznych podmiotom publicznym (Dz. U. Nr 200 poz. 1651) Komenda Miejska Policji w Siemianowicach Śląskich uruchomiła Elektroniczną Skrzynkę Podawczą. Umożliwia ona przyjmowanie i obsługę dokumentów elektronicznych podpisanych kwalifikowanym podpisem elektronicznym.

 

Skrzynka ta działa w ramach rządowego projektu e-PUAP, który udostępnia platformę wymiany korespondencji elektronicznej na stronie www.epuap.gov.pl. Obecnie trwają prace nad poszerzaniem funkcjonalności skrzynki. Za funkcjonowanie platformy e-PUAP odpowiada Departament ds. Informatyzacji przy MSWiA.

Aby używać systemu ePUAP do korespondencji elektronicznej z Komendą Miejską Policji w Siemianowicach Śląskich należy przeprowadzić następujące czynności:

1. Dokonać rejestracji i logowania na platformie www.epuap.gov.pl - Instrukcja dotycząca zakładania konta

2. Na stronie głównej platformy ePUAP w pole wyszukiwarki Szukaj w portalu ePUAP należy wpisać nazwę podmiotu: "Komenda Miejska Policji w Sosnowcu" lub słowa charakteryzyjące instytucję, np. "policja sosnowiec".

Można też wyszukać instytucję na podstawie udostepnionych usług. Instrukacja korzystania z katalogu usług

3. Następnie po pojawieniu się listy podmiotów wraz z opisem obsługiwanych dokumentów należy wybrać pozycję wskazującą naszą komendę i odpowiednią usługę. Po wybraniu odpowiedniej pozycji zostaną Państwo przekierowani do strony z opisem danego dokumentu. Jeżeli są Państwo aktuaknie zalogowani, to po kliknięciu klawisza "przejdź do formularza", będą Państwo mieli możliwość wypełnienia formularza elektronicznego. Jeśli nie, to zostanie wyświetlony ekran logowania do systemu ePUAP.

4. Ostatnim krokiem po wypełnieniu formularza jest jego podpisanie za pomocą bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego kwalifikowanym certyfikatem. Jeśli użtkownik posiada aktywowany profil zaufany to może podpisać dokument za pomocą tego profilu.

 

Wymagania dla dokumentów elektronicznych dostarczanych do Urzędu:

 

1. Dokumenty elektroniczne muszą być podpisane ważnym, kwalifikowanym podpisem cyfrowym w formacie Xades-Bes


2. Akceptowalne formaty załączników to:


a. DOC, RTF
b. XLS
c. CSV
d. TXT
e. GIF, TIF, BMP, JPG
f. PDF
g. ZIP


3. Wielkość wszystkich załączników dołączonych do jednego formularza (dokumentu elektronicznego) nie może przekroczyć 3MB.


4. Dokumenty lub nośniki zawierające oprogramowanie złośliwe będą automatycznie odrzucane i nie zostaną rozpatrzone.

 

Link do składania wniosku do Komendy Miejskiej Policji w Siemianowicach Śląskich: wniosek

Metryczka

Data publikacji 25.10.2011
Data modyfikacji 29.12.2011
Podmiot udostępniający informację:
Komenda Miejska Policji w Siemianowicach Śląskich
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Jagoda Tomanek-Olczak
Osoba udostępniająca informację:
Jagoda Tomanek-Olczak Rzecznik
Osoba modyfikująca informację:
Jagoda Tomanek-Olczak
do góry